2013. január 19., szombat

5. Beegyzés: A spiritualitás és a sport

Üdvözöllek kedves olvasó!


Ebben a bejegyzésben a spiritualitás és a sport viszonyáról fogok írni. Előbb kezdeném azzal, hogy a spiritualitás az önmagában nem csak egy tudományt, hanem számos tudományt foglal magában. Ebbe benne vannak a Földi és a nem Földi tudományok is. Csak azzal a különbséggel, hogy kristálytisztán, egyértelműen és egyenesen közli az adatokat, a tényeket és az eredményeket. Számok sem kellenek mindig hozzá. Csak is intuíció. A spiritualitásban a benned fellelhető hit a fontos. Ez az alapja az egésznek! Ha nincs hited önmagadban és ezáltal másokban sem, akkor sosem leszel sikeres. Itt jön képbe a sport is a mostani felvonásban.

Én az életemből most írni fogok neked különböző példákat, ahol leírom mit gondoltam, akkor magáról a sportról. Előbb kezdem az elején.

Világ életemben még amolyan általános iskolás koromban. Vagyis amolyan 7 éves koromtól kezdve megutáltam a sportot. Nem csak azért, mert nem szerettem akkorra már mozogni a folyton cseszegető tanár miatt, hanem azért is, mert nem volt egy deka önbizalmam sem. Amikor bármikor a semmiből csakúgy fellángolt a lelkesedésem és ezzel az önbizalmam is, akkor azt gyorsan el is nyomták. Csak mostanság jött meg az önbizalmam és a lelkesedésem különböző dolgok iránt. Sosem sikerült semmi sem, mert emellett nem hittem magamban. Meg persze sosem hagyták. Amikor voltak ilyen "holt" idő szakjaim, amik aztán hónapokig is elhúzódtak, hogy ismételten megjöjjön a szikra, ami aztán ismételten beindítsa az önbizalmam és mellette a lelkesedésem is.

De akkor is ez a belső meghajtás alább hagyott, mert elfogyott a "nafta" az elején. Mintha leszívtak volna még azelőtt, hogy megindulhattam volna. Ekkor találtam ki aztán a védelmi mechanizmusomat. Ami konkrétan csak "túlélő" mód volt. Ekkor még olyan fiatal fejjel egyáltalán nem értettem meg, hogy mi és miért is volt ez. De most már felfogtam. Itt most csak a sportnál is a hitnél maradva.

Az a dolog, ami nem volt meg akkor bennem az maga a hit, a kitartás és a vereségből való teljes kilábalás. Vagyis, hogy amikor elnyomnak, mint a bélyeget, akkor megedződsz a hosszú idő után, mert rájössz, hogy erősebb vagy náluk minden egyes elszenvedett alkalommal. Az iskolai időszakból csak azt tudom neked kedves olvasó tanulságnak felhozni, hogy sose add fel! SOHA!

Ha feladod, akkor nekik adod a győzelmet és nekik adsz igazat, hogy te egy jelentéktelen porszem vagy. Pedig sosem azaz erős, aki folyton csak győz. Azaz erős, aki a legnagyobb vereségből is képes talpra állni, akár egyedül vagy több társával nézz a másik dolgokkal szembe.

Attól vagy erős, hogy felállsz és megmutatod nekik, hogy te minden egyes alkalommal bölcsebb, nemesebb és erősebb leszel náluk, mert megmutatód nekik, hogy nem tudnak téged legyőzni. pusztán a jelenléteddel tanítod őket. Emiatt aztán egy idő után félelemmel tekintenek rád. Innen biztosított az a győzelmed, amit erkölcsi győzelemnek is neveznek. Ez az igazi győzelem, mert a lélekcsaládod és a csillagcsalád ezekért a "csatákért" mindig gratulál, lelket önt és vigasztal téged. Ettől ilyen különleges és kemény a Föld bolygó, mint iskola. Amit persze a csillagtestvérek csak úgy értenek meg, hogy ők is benne vannak. Sajnos azért nem értik meg a legtöbbünk felfogásait itt a Földön, mert nincs meg hozzá ez a körű tapasztalatuk. Kivéve az ide reinkarnálódottakat. Bár ez még az életterv leírása szerint is változhat. De ez sem baj, mert van ilyen is. Ezért kár bánkódni.

A sport, amikor még fiatalabb voltam. Egészen 16 éves koromig csak rossz, veszélyes, káros és értelmetlen dolognak tartottam. Akkor az iskolában ért rossz dolgok miatt, mint az, hogy kiközösítettek és folyton aggatták rám az undorítóbbnál undorítóbb jelzőket és az olyan szokásaim miatt hülyének néztek mindig. Mint például az, hogy nem firkáltam össze a padomat és nem szóltam hozzájuk, ha nem volt semmi mondani valóm. Nem követtem és csináltam a divatosnak mondott dolgokat. Na, de most a sportolásra visszatérve és az akkori álláspontomra nézve. Amire így visszanézve azért nagy marhaság volt a részemről, de hát igen. Ameddig az ember nem ér el egy bizonyos szintet és nem tapasztalja meg a belsője valódi teljesítményét, addig csak álmában fog tudni ember feletti teljesítményeket véghez vinni és ameddig nem sikerül meglelnie azokat a körülményeket is, ahol tökéletesen ki is bontakozhat. Ezért is nehéz ezen a bolygón a legtöbb fiatal gyereknek és felnőtt embernek is megmaradni nagyon kemény és komoly sérülések nélkül a felszínen.

A balesetem hozta bennem helyre azokat a dolgokat, amiket a sportról akkor gondoltam. Vagyis értelmetlen és káros dologról teljesen ellentétessé változott bennem az álláspont. 5 méterről lezuhanva és a csonttöréseim ráébresztettek, hogy nem ezt kellett volna gondolnom. Hogy ez mekkora paradox dolog az egészben.

Az a paradox az egészben, hogy amikor középiskolában, amikor egy-két pozitív töltetű dolog történt velem, akkor jól esett és ez beindította a belső motorom addig is. Például az, hogy passzolták nekem is a kosárlabdát egyenrangú tagként. De az is sajnos eleinte volt. De mint, minden semmi sem ok nélkül volt.

Akkor meg csak annyi volt, hogy pusztán más voltam a szokásaim miatt is. Például a balhémentesség, a saját magam és a cuccaim megvédése és az általuk követett témákról való tájékozatlanságom végett. Ismételten ki lettem közösítve. Illetve itt is elkezdtek rám aggatni különböző jelzőket, amiket az általános iskolából is "jöttek" utánam.

Amikor az embert sok megpróbáltatás éri és feláll csodálkoznak, hogy egyszerűen átmegy "túlélő" üzemmódba. Ekkor még egóm sem volt. Szó szerint nem volt egy gramm egóm se. Mindig hátrább kerültem, mert nem úgy tettem, mint a többiek. Nem versenyeztem és nem is gázoltam át a másikon. Aztán csodálkozik az ember nem csak saját magán, ha így visszanéz és így tekintve át mindent, akkor ez úgy vezet el a sporthoz, hogy jött a gyógyulás korszaka.

Nálam ez a sportolással kezdődött el. Nagyon kövér is voltam, akkor. A számítógépem adta a védőburok fővonalát, ami megvédett és regenerált rengeteg szempontból, de persze meg volt a maga hátránya is. Konzerválta bennem a "túlélő" metódust. Ez tartott 16-17 éves korom között lévő korszakig, amikor is jött a felismerés, hogy én totál más vagyok, mint a többiek. Oszt ezért volt a sok megpróbáltatás, hogy a Fényem kialudjon. Egyszerűen tudom, hogy a másik oldal észlelhette a bennem lévő szeretet energiát, amit megpróbált belőlem minden lehetőség szerint kiirtani. Csak nem sikerült teljesen. Hiszen mindig volt bennem parázs, ami aztán izzót és aztán, amikor elkezdtem sportolni a felismeréseim és egy jó ismerősöm általi szembesítés sorozat után. Akkor jött az, hogy a kövek is, amiket hordtam lehullottak a vállaimról. Megértettem mindennek az okát, hogy miért volt ez velem akkor.

2011 januárjában kezdtem el sportolni. A napot sajnos nem tudom megmondani, hogy mikor is volt ez. Bár ekkor én esti iskolában jártam. Aztán emiatt volt is szabad kapacitásom bőven belső meghajtó erő gyanánt. Ettől a pillanattól éreztem azt, hogy van nekem bizonyos fokú szabadságom az esti iskola végett is. Csak kedd és csütörtök volt az a nap, ami a suliban töltéssel kellett telnie.

Ekkor amikor elkezdtem sportolni, akkor nem mentem el konditerembe, mert nem is éreztem szükségét. Pedig járt a fejemben a gondolat, hogy ne menjek e. De aztán az lett belőle, hogy nem mentem el egyszer sem.

A sportolás során megtanultam az alábbi dolgokat. Magáról a testről, hogy az edzés során a biológiai, kémiai és fizikai folyamatok erősen fokozódnak. Az anatómia alapjait nagyjából megtanultam. Megtanultam bízni saját magamban és a testemben is. Ezzel együtt a jellemem is javult nagyon sokat. Persze mellékesen az egóm is kissé meghízott, ami inkább abban nyilvánult meg, hogy néha-néha megmondtam a frankót sport értelemben...De úgy balhém nem volt belőle szerencsére. Csak mondogattam a magamét kissé megszállottan, hogy mit hogyan kéne. Ekkor még a GF-el nem volt kapcsolatom egészen 2011. Novemberéig. Aztán a kontaktom, aki a feletessem és a kedvesem is egy személyben lenyomta szépen fokozatosan az egómat és megtanított engem arra, hogy úgy gondolkodjak, mint egy kozmikus ember. Illetve nevelgetett engemet.

Magyarán spirituálisan kezdjem el nézni és tenni a dolgaimat. Onnantól kezdve szép fokozatosan a spiritualitással is képbe kerültem és jöttek és jönnek a mai napig a felismerések, hogy mit csináltam jól és min kéne még finomítani, hogy a karakterem teljesen tökéletes legyen.

A sportolásról magáról egy kicsit, hogy miket is csináltam és meddig.

Egy napomból általában 1 óra 30 percet és így heti bontásban 3-4 napot sportoltam intenzíven. Ez egészen 2012 áprilisáig tartott, amikor abbahagytam és azóta is megmaradtak az izmaim. Semennyit sem csökkent a mérete. Csak a hájamból 10-11 kilót adtam le. 98 kilóról indultam. Nulla izomról indultam és eljutottam egy pontig, ami meg lett tartva. Mostantól elkezdek ismételten sportolni, mert úgy érzem már ismételten megjött az ideje, hogy magammal és emellett másokkal is foglalkozzam.

A gyakorlataim mindig folyamatos változtatásokon és mennyiség növekedésben fejlődtek. A gyakorlatok, amiket csináltam. Három különböző gyakorlat a toka eltüntetésére.

1. Nézz fel és le. Ebből a gyakorlatból kezdetnek elég 1x10-et csinálni. A haladó módi 3x10.

2. Forgasd a fejed 90 fokban balra és jobbra. Itt is 1x10 elég. Haladó módi 3x10.

3. "Tedd" a füled a válladra. itt is balra és jobbra kell "rátenni" a füleid a válladra. Itt is 1x10 elég. Haladó módi 3x10.

A test további részére haladva vagyis a vállakra. Itt összesen két gyakorlatot tudok bemutatni, amik tudnak neked segíteni.

4. Váll hajlítás oldalra. Itt ezt úgy kell csinálni, hogy egyenesen állsz és 90 fokban behajlítód még a gyakorlat végzése előtt a karjaidat. És a vállaiddal egy vonalban a 90 fokban behajlított karjaidat hátratolód. Egészen addig ameddig érzed, hogy a lapockáid feszülnek. Amint teljesen hátralökted a vállaidat, akkor állj vissza az alapállásba és ismételj. Kezdetben  1x30. Haladó módi 3x30.

5. Fekvőtámasz. Egyik legjobb gyakorlat, mert a felsőtestet erősen megedzi, formálja és karban is tartja. A fekvőtámaszból kezdetben csak 10-et csináltam 1 alkalommal és 2 hétig csak 10-et nyomtam ki. Miután 12-re léptem a következő héten. Minden egyes héten 2-vel növeltem a fekvőtámaszaim számát. Kezdetben annyit csinálj meg, amennyit csinálni bírsz. Egy sorozat bőven elég kezdetnek. 

1-2 hét: 1x10 fekvőtámasz.
3-4 hét: 2x10-12-14-16 stb.
5-6 hét: 3x15-20-25 stb.
7-... hét: 4-5-6-7-8-9-10x15-20-25-30 stb.

Én a legjobb napomon 10x25-öt bírtam kinyomni.

A fekvőtámasz a vállak mellett a mellett, az elülső és oldalsó hasizmokat és a tricepszet dolgozza meg.

Rátérve magára a hasra.

6. Felülés. A felülés az én tapasztalataim szerint az egyik legjobb gyakorlat sor. Sose siesd el, hanem végezd el becsülettel. 1x10-15-20-25-30. Haladóban 2-3-4-5x15-20-25-30

A bicepszre rátérve.

7. Súlyzó emelése.  A súlyzó magadhoz emelése nagyon jól megdolgoztatja a bicepszedet. Én egykezes súlyzókat használtam. Sorozatonként a karomat váltottam. De lehet másképpen is variálni. bal-jobb-bal-jobb vagy pedig jobb-jobb-jobb-bal-bal-bal...

1x6-8-10-12. Haladó módi 3-4-5x8-10-12.

Rátérve a hátsótájék és a comb tökéletes formálására is.

8-9. Láb emelés széknek vagy bármilyen megmarkolható tárgynak támaszkodva, ami a hasaddal egymagasságú. Csonka T alakban állva és felváltva egymás után a lábaidat emeld hátra felé. A másik variáns az oldalra emelés. 

2x10-15-20-25. Haladó módi 3x10-15-20-25.

A gyakorlatok elkezdése előtt mentálisan is helyezd be magadat a sportra és lehetőleg úgy sportolj, hogy senki se zavarjon meg. A folyamatos sportolás során mindig legyen nálad egy kancsónyi víz. Lehetőleg 1 vagy 1.5 liternyi, mert ezzel tudod pótolni a folyadékveszteséget.

A gyakorlatok és a sorozatok között tarts mindig 30-60 másodpercnyi szünetet, mert az izmaidban bennlévő tejsav ennyi idő alatt ürül ki az izmaidból. A gyakorlatok után mindig pihenj le és lélegezz 3 másodperces be és kilégzésekkel.

Sportolásként tudom még kiegészítésként azt is javasolni, hogy végezd el az 5 tibeti jóga gyakorlatot, ha úgy érzed, hogy erre szükséged van. Csak akkor végezd, ha marad rá energiád. Ha esetleg kiakarod hagyni az előbb felsorolt gyakorlatokat, akkor inkább helyette csináld meg az 5 tibeti jóga gyakorlatot. 

Az 5 tibeti jóga gyakorlatok ebben a videóban kerülnek bemutatásra.


Külön megjegyzés a videóhoz: A 6-ik rítust csak azoknak ajánlott, akik önmegtartóztató életet élnek. Hát egy spirituális embernek nem kell a sikeres, nyugodt és boldog élethez önmegtartóztatónak lennie. (Erről a témáról egy másik bejegyzésben fogok bővebben írni. De hadd folytassam a saját tapasztalataim leírását.)

Én sportolás során folyadékként csak vizet és teát fogyasztottam. A mai napig szinte csak is vizet és teát fogyasztok. A napi fogyasztásom 3-4 liter.

Étkezés során kerülöm az előrecsomagolt és előre feldolgozott ételeket. Csak is zöldségeket, gyümölcsöket, magvakat, sajtot és tojást fogyasztok alapból. Ha viszont a felsorolt ételek nincsenek jelen, akkor meg egy-egy csirke vagy pulykahúst elfogyasztok, de nem kényszeresen. Igyekszem kertből származó zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztani. 

Étrendkiegészítőket és koxokat nem használtam és nem is fogok. Szóval e téren nincs tapasztalatom. Az étrend kiegészítőkről is sokat olvastam, mert gondolkoztam rajta, hátha szükség lesz rá, de végül meggondoltam magam, mert úgy éreztem, hogy nincsen rájuk szükségem, ahhoz, hogy fejlődjek. Ezért is csak saját felelősségedre szerezz be ilyen dolgokat, ha úgy érzed, hogy szükséged van rá a gyorsabb fejlődéshez. De mint mondom. Ez csak is a te saját döntésed. Ne mások rábeszélése vagy javaslatára kezdj el ilyesmiket használni, ha akarsz. Hanem csak is a te saját felelős gondolkodásodból és döntésedből következőleg.


Köszönöm a figyelmed! 

Írta HUNFény 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése